Google Ads – czyli prosty sposób na pozyskanie klienta w sklepie online
Pozycjonowanie SEO strony sklepu internetowego wymaga czasu. Zanim uda się dojść na jedną z pierwszych stron listy wyszukiwania na dane frazy, warto podjąć działania, które mogą wspomóc skuteczny marketing. Google ma ponad 90% udziału w rynku wyszukiwarek na całym świecie. Co warto wiedzieć na temat Google Ads? Jak zacząć?
Czym jest Google Ads?
Google Ads jest systemem reklamowym od Google, który umożliwia promocję produktów i usług w najbardziej obleganych miejscach w sieci. Reklamy pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu danej frazy. Część z nich umieszczona jest w wynikach wyszukiwania. Są też reklamy po prawej stronie, pod napisem “reklama”. Są to płatne reklamy graficzne. Oczywiście treści kampanii pojawiają się także na stronach partnerskich Google.
Na czym polega licytowanie stawek w Google Ads?
Przedsiębiorca, który chce zareklamować swoje produkty w ramach Google Ads deklaruje stawkę za kliknięcie w reklamę. Jeżeli jej wysokość jest konkurencyjna, to pojawia się ona wysoko na liście. Ale nie tylko stawka licytowana na dane słowa kluczowe ma wpływ na miejsce, w którym zostanie umieszczona reklama, ponieważ liczy się także jej jakość, a ponadto jakość strony docelowej, ustawione kryteria wyszukiwania, czyli lokalizacja użytkownika i czas wyszukiwania. Istotne znaczenie ma odpowiednie wyliczenie CPC, czyli kosztu kliknięcia w reklamę.
Należy wziąć pod uwagę oczekiwany (realny) zysk z kampanii, a także liczbę kliknięć użytkowników w daną treść reklamową. Jeśli zysk ma wynieść 350 zł, a kliknięć było 100, to CPC nie może być wyższy niż 3,5 zł, aby przedsiębiorca wyszedł “na zero”. Dąży się do tego, by koszt jednego kliknięcia był niższy niż wartość jednego kliknięcia względem uzyskanego zysku z kampanii. Dzięki temu może mieć miejsce najwyższy zwrot z inwestycji w kampanię Google Ads. Warto wiedzieć, że wysokość ceny jednego kliknięcia jest zależna od popularności danego słowa kluczowego. Stawki zaczynają się od kilku grodzy, a kończą nawet na kilkunastu złotych.
Jak rozliczać reklamy Google Ads – co masz do wyboru?
Kampanie Google Ads można rozliczać nie tylko w systemie CPC, ale także za konwersję, czyli wykonaną przez użytkownika akcję, np. dodanie towaru do koszyka. Jest to model rozliczeń CPA. Można, zamiast tego skorzystać z CPM, gdzie koszt liczony jest za tysiąc wyświetleń. Opłata jest naliczana, gdy reklama jest widoczna przez przynajmniej 1 sekundę, w 50%. Na portalu Youtube występuje model rozliczania CPV, czyli opłata naliczana jest, gdy użytkownik obejrzy przynajmniej 30 sekund filmu lub zrobi to w całości, gdy film reklamowy jest krótszy. Jest też system ROAS. Polega na tym, że stawki ustalane są w czasie aukcji, przy czym maksymalny koszt kliknięcia jest optymalizowany względem celu uzyskania określonego zwrotu z nakładów.
Jakie są rodzaje kampanii Google Ads i korzyści z reklamy w wyszukiwarce i na stronach partnerskich?
W ramach kampanii Google Ads można zdecydować się na różne rodzaje reklamy. Obok kampanii w wynikach wyszukiwania można wybrać kampanie w sieci reklamowej. W tym przypadku banery reklamowe pojawiają się na głównej stronie portalu, bloga czy aplikacji mobilnej. Popularne są także kampanie Google Ads na Youtube. Treści reklamowe pojawiają się na początku, ale i w trakcie trwania filmów. Dość skuteczne są także kampanie remarketingowe. Są to reklamy wyświetlające się na stronach partnerskich Google tym osobom, które np. porzuciły koszyk i nie dokonały zakupu albo oglądały dany produkt. Tutaj konieczne jest umieszczenie odpowiedniego kodu na wszystkich podstronach. W ramach Google Ads można również wykorzystać reklamę w poczcie Gmail. Wtedy sponsorowane wiadomości trafiają do zakładki oferty.
Kampanie Google Ads są okazją dotarcia do szerszego grona odbiorców. Jeżeli dana reklama nie generuje ruchu, to przedsiębiorca nie ponosi dodatkowych kosztów, zatem płaci wtedy, gdy klient wykona określone działanie. Jest to niewątpliwa zaleta tego rodzaju reklamy. Warto podkreślić, że z kampanii Google Ads korzystają największe marki, zatem w ten sposób można budować prestiż swojej firmy. Należy wiedzieć, że z wyszukiwarki Google korzysta 95% polskich internautów, zatem zasięgi reklamy Google są naprawdę ogromne.
Trzeba oczywiście pamiętać, że wdrożenie kampanii Google Ads nie zwalnia z konieczności pozycjonowania sklepu internetowego w ramach SEO. Te działania wzajemnie się uzupełniają. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania jest bardzo ważna dla rozwoju sklepu online.