projekt-ulotki

Zalety posiadania logo prez firmÄ™ i instytucjÄ™

Współczesny projekt logo nie wziął się znikąd. Wziął się z czasów bardzo dawnych, a jego rozwojowi towarzyszył proces. Zanim powstało logo dla firmy, ludzie po prostu tworzyli znaki. Po co? Odpowiedzmy w tym artykule, po co właściwie ludziom są potrzebne znaki graficzne. I jakie korzyści przyniesie Ci posiadanie dobrego logo.

Znaki archaiczne, ochronne, homeopatyczne

Już samo tworzenie znaków było dla ludzi archaicznych czymś w rodzaju rytuału. Czyli czegoś, co ma za zadanie oswoić rzeczywistość, odczarować jej wrogość, zapanować nad nią. A rzeczywistość dla ludzi w dawnych czasach, tysiące lat temu, była niezrozumiała. Znaki miały uczynić otoczenie bezpieczniejszym. A że przyroda miała status czegoś paranormalnego, znaki miały charakter magiczny. Mogły spełniać funkcję ochronną (czyli apotropeiczną – od magii apotropeicznej) – takie znaki, rytuały, zabiegi magiczne chroniły przed urokami, demonami, złymi duchami. Na przykład wydrapywane przy drzwiach inicjały Matki Boskiej miały za zadanie odpędzić czarownice. Znakom apotropeicznym towarzyszyły również zaklęcia. Z kolei znaki homeopatyczne, zgodnie z założeniem magii homeopatycznej (naśladowczej), działały na zasadzie, że podobne działanie da analogiczny efekt. Do dzisiaj jeszcze są ludzie, którzy wierzą w moc homeopatycznych symboli uzdrawiających.

Rodzaje znaków i projektów logo

Podstawowy podział to znaki mające formę dźwiękową albo graficzną. Mogą być też logogramy wyróżniające firmę na tle innych marek, a także piktogramy, czyli oryginalne myśli wyrażone za pomocą obrazka – na przykład rozpoznawalne na całym świecie znaki przeciwpożarowe.

Poza tym logogramy, czyli loga dla firmy mogÄ… mieć formÄ™…

  • monogramu lub inicjaÅ‚u – opartych na na znakach lub literach. Spotykane sÄ… bardzo czÄ™sto w branży prawniczej. Takie logo dla firmy kojarzy siÄ™ ze szlachetnoÅ›ciÄ…, zaufaniem oraz nowoczesnoÅ›ciÄ…. PrzykÅ‚adem sÄ… marki: Proctor & Gamble, Volkswagen czy Louis Voitton.

  • glifu – całą nazwÄ™ zastÄ™puje jedna litera albo inny topograficzny znak. Takie znaki stworzyć jest trudno, aby efekt jest bardzo dobry, zapamiÄ™tywalny. Liczy siÄ™ unikalność i prostota. PrzykÅ‚adem sÄ… znaki Facebooka (literka f) i McDonaldsa (literka m).

  • logotypu – po prostu sama nazwa firmy. ZaletÄ… tego projektu ulotki jest natychmiastowa czytelność, a wadÄ… niemożność uzyskania oryginalnoÅ›ci przy pospolitej nazwie marki. PrzykÅ‚adem sÄ… takie marki jak: Coca-cola, Disney, Microsoft.

  • postaci – jeÅ›li na projekcie ulotki albo projekcie logo widnieje postać. Nie jest prosto stworzyć takie logo, bo owa identyfikacja wymaga przede wszystkim wyczucia, a także dobrego pomysÅ‚u. Dobre logo tego typu stworzyÅ‚a na przykÅ‚ad marka Michelin – sympatycznego ludzika-oponÄ™ czy firma Monopoly – charakterystycznego staruszka z melonikiem i laseczkÄ….

  • emblematu – nazwa marki w obudowie graficznej. Emblematy stosujÄ… czÄ™sto instytucje kulturowe, marki dobrych alkoholi albo samochodów – na przykÅ‚ad Porshe.

  • znaku abstrakcyjnego lub symbolicznego – jego przekaz polega na sugestii i interpretacji. Na przykÅ‚ad logo dla firmy Nike jako bogini zwyciÄ™stwa, symbolizujÄ…cej szybkość.

  • obrazu graficznego – na przykÅ‚ad jabÅ‚ko marki Apple. Szybka i skuteczna komunikacja.

Zaufaj profesjonalistom – dobry projekt ulotki inwestycją w przyszłość

Profesjonalne logo to szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji, dotarcie do konkretnej grupy docelowej, zyskanie tożsamości, zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Dlatego warto zaufać i powierzyć zrobienie świetnego logo doświadczonej, dobrej firmie. Bo idealny projekt logo, idealny projekt ulotki to inwestycja w przyszłość.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij