projekt-ulotki

Zalety posiadania logo prez firmę i instytucję

Współczesny projekt logo nie wziął się znikąd. Wziął się z czasów bardzo dawnych, a jego rozwojowi towarzyszył proces. Zanim powstało logo dla firmy, ludzie po prostu tworzyli znaki. Po co? Odpowiedzmy w tym artykule, po co właściwie ludziom są potrzebne znaki graficzne. I jakie korzyści przyniesie Ci posiadanie dobrego logo.

Znaki archaiczne, ochronne, homeopatyczne

Już samo tworzenie znaków było dla ludzi archaicznych czymś w rodzaju rytuału. Czyli czegoś, co ma za zadanie oswoić rzeczywistość, odczarować jej wrogość, zapanować nad nią. A rzeczywistość dla ludzi w dawnych czasach, tysiące lat temu, była niezrozumiała. Znaki miały uczynić otoczenie bezpieczniejszym. A że przyroda miała status czegoś paranormalnego, znaki miały charakter magiczny. Mogły spełniać funkcję ochronną (czyli apotropeiczną – od magii apotropeicznej) – takie znaki, rytuały, zabiegi magiczne chroniły przed urokami, demonami, złymi duchami. Na przykład wydrapywane przy drzwiach inicjały Matki Boskiej miały za zadanie odpędzić czarownice. Znakom apotropeicznym towarzyszyły również zaklęcia. Z kolei znaki homeopatyczne, zgodnie z założeniem magii homeopatycznej (naśladowczej), działały na zasadzie, że podobne działanie da analogiczny efekt. Do dzisiaj jeszcze są ludzie, którzy wierzą w moc homeopatycznych symboli uzdrawiających.

Rodzaje znaków i projektów logo

Podstawowy podział to znaki mające formę dźwiękową albo graficzną. Mogą być też logogramy wyróżniające firmę na tle innych marek, a także piktogramy, czyli oryginalne myśli wyrażone za pomocą obrazka – na przykład rozpoznawalne na całym świecie znaki przeciwpożarowe.

Poza tym logogramy, czyli loga dla firmy mogą mieć formę…

  • monogramu lub inicjału – opartych na na znakach lub literach. Spotykane są bardzo często w branży prawniczej. Takie logo dla firmy kojarzy się ze szlachetnością, zaufaniem oraz nowoczesnością. Przykładem są marki: Proctor & Gamble, Volkswagen czy Louis Voitton.

  • glifu – całą nazwę zastępuje jedna litera albo inny topograficzny znak. Takie znaki stworzyć jest trudno, aby efekt jest bardzo dobry, zapamiętywalny. Liczy się unikalność i prostota. Przykładem są znaki Facebooka (literka f) i McDonaldsa (literka m).

  • logotypu – po prostu sama nazwa firmy. Zaletą tego projektu ulotki jest natychmiastowa czytelność, a wadą niemożność uzyskania oryginalności przy pospolitej nazwie marki. Przykładem są takie marki jak: Coca-cola, Disney, Microsoft.

  • postaci – jeśli na projekcie ulotki albo projekcie logo widnieje postać. Nie jest prosto stworzyć takie logo, bo owa identyfikacja wymaga przede wszystkim wyczucia, a także dobrego pomysłu. Dobre logo tego typu stworzyła na przykład marka Michelin – sympatycznego ludzika-oponę czy firma Monopoly – charakterystycznego staruszka z melonikiem i laseczką.

  • emblematu – nazwa marki w obudowie graficznej. Emblematy stosują często instytucje kulturowe, marki dobrych alkoholi albo samochodów – na przykład Porshe.

  • znaku abstrakcyjnego lub symbolicznego – jego przekaz polega na sugestii i interpretacji. Na przykład logo dla firmy Nike jako bogini zwycięstwa, symbolizującej szybkość.

  • obrazu graficznego – na przykład jabłko marki Apple. Szybka i skuteczna komunikacja.

Zaufaj profesjonalistom – dobry projekt ulotki inwestycją w przyszłość

Profesjonalne logo to szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji, dotarcie do konkretnej grupy docelowej, zyskanie tożsamości, zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Dlatego warto zaufać i powierzyć zrobienie świetnego logo doświadczonej, dobrej firmie. Bo idealny projekt logo, idealny projekt ulotki to inwestycja w przyszłość.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij