Bezpieczeństwo, jakość, niezawodność – to trzy cechy bram, którymi powinien odznaczać się każdy produkt tego typu obecny na rynku. Pierwszy filar, bezpieczeństwo, ma ogromne znaczenie: wszak podstawową funkcją bramy jest ochrona mienia, na przykład terenu, samochodu czy towaru. Solidna brama daje pewność, że cenne przedmioty pozostaną nienaruszone, a ich właściciele mogą bez obaw zająć się innymi działaniami.

Wysoka jakość bram jest cechą doskonale uzupełniającą potrzebę bezpieczeństwa. Mowa tu zarówno o materiałach użytych do wykonania części, konstrukcji bramy, jak i wykończeniu. Dużą rolę mają nawet najdrobniejsze elementy, które sumarycznie składają się na komfort korzystania z bramy.

Trzeci filar, czyli niezawodność, jest oparty o idealne współgranie wszystkich detali bramy. Nawet najlepszy produkt nie zda egzaminu, jeśli będzie się zacinał czy niszczył podczas codziennego użytkowania. Niezawodność to świadomość, że brama będzie służyć przez wiele lat mimo złych warunków atmosferycznych i eksploatacji.

Funkcjonalność vs. design

Rynek bram jest bardzo pojemny, a producenci wciąż prześcigają się w dostarczaniu nowych towarów. Standardem jest dostępność bram w wielu wersjach kolorystycznych, stworzonych ze specjalnych materiałów wpływających na utrzymanie ciepła w pomieszczeniu (w przypadku bram garażowych) czy wzorów z nadrukiem wybranym przez klienta, na przykład z logiem firmy. Jak jednak te udogodnienia sprawdzają się w praktyce? Czy realnie poprawiają komfort użytkowania produktu, czy stanowią tylko atrakcyjny dodatek? A może dzięki innowacjom bramy wyprzedzają oczekiwania użytkowników i trafiają w samo serce rynku?

Rodzaje bram: krótki przegląd

Bramy dzielą się na wiele typów i podtypów. Przede wszystkim wyszczególnić można bramy wjazdowe, służące ochronie terenu. Najczęściej spotykane to bramy rozwierane, przesuwne, szynowe i samonośne. Każda z nich ma wady i zalety; każda zaprojektowana z myślą o rozwiązaniu innego problemu. Sytuacja wygląda bardzo podobnie w kategorii bram garażowych, stanowiących unikatowe i doceniane przez klientów rozwiązanie. Świetnie sprawdzają się zarówno w domach i mniejszych firmach, jak i na wielkich halach produkcyjnych, gdzie każda minuta jest cenna, więc infrastruktura musi działać bez zarzutu.

Bramy garażowe grupują się w następujące segmenty:

  • bramy uchylne (czasem nazywane płytowymi): aby ją otworzyć, wymagane jest miejsce przed garażem. Dolna część bramy wysuwa się w stronę podjazdu, więc musi być on odpowiednio duży,
  • bramy segmentowe (sekcyjne): są szczelne, przy otwieraniu nie zajmują powierzchni podjazdu. Mogą rozsuwać się na boki lub do góry. Obecnie jedne z najbardziej docenianych na rynku,
  • bramy rozwieralne: coraz rzadziej używane, otwierane na boki,
  • bramy rolowane (żaluzjowe): zajmują najmniej miejsca, wygodne w użytkowaniu, wyposażone w napęd elektryczny.

Bramy segmentowe: dlaczego warto na nie postawić?

Bramy segmentowe są jednymi z najczęściej wybieranych przez klientów. Nic dziwnego: pozostawiają do dyspozycji całe światło przejazdu i oszczędzają miejsce. Są bardzo odporne i wytrzymałe, niepożądane osoby nie dadzą rady ich otworzyć bez posiadania np. klucza.

Cena bram segmentowych jest uzasadniona ich wysoką funkcjonalnością. Przede wszystkim cenione są za bardzo dużą szczelność, która zapobiega utracie ciepła. Szczególne znaczenie ma materiał, z którego wykonany został produkt. Producenci bram segmentowych stosują specjalne tworzywa, w ostatecznym rachunku świetnie izolujące garaż czy halę.

Takie bramy są też odpowiedzią na potrzeby osób, które dążą do automatyzacji i maksymalnego ułatwienia życia codziennego.

Dziś bramy segmentowe zdecydowanie wyprzedzają inne propozycje rynkowe, na przykład bramy rolowane. Tym brak innowacji i pomysłu na rozwój, przez co są oceniane gorzej przez klientów.

Unikatowe rozwiązanie dla świadomych przedsiębiorców

W czasach wysokiej konkurencyjności firm liczy się przede wszystkim dobry produkt, ale także skuteczna reklama. Jednym z niebanalnych sposobów na promocję jest „personalizacja” bramy, czyli nadrukowanie na niej na przykład loga firmy, elementów identyfikacji wizualnej czy sloganu reklamowego. Nadruki to także doskonały sposób na oznaczanie konkretnych pomieszczeń (co ma szczególne zastosowanie w przypadku hal przemysłowych).

Jeśli firma nie chce postawić na tak unikatowe działanie, wciąż może wybrać kolor bramy z szerokiego wachlarza odcieni. Produkt więc odpowiada nie tylko na potrzeby funkcjonalne, ale także estetyczne.

Montaż, serwis i personalizacja…, czyli czego klienci wymagają od bram

Niezależnie od rynkowych udogodnień, nie możemy zapomnieć o najważniejszym: brama musi być funkcjonalna. Klienci szczególnie doceniają firmy oferujące montaż produktu, dzięki czemu nie muszą sami angażować się w tę kwestię. Drugim, bardzo istotnym czynnikiem, jest sprawnie działający serwis. Z założenia bramy powinny być bezawaryjne, jednak czujni fachowcy gotowi naprawić usterki to podstawa przy sprawnie funkcjonującej firmie. Wspomniana już personalizacja powinna być ostatnim czynnikiem skłaniającym klientów do wyboru danej firmy. To właśnie indywidualne podejście może stanowić o przewadze konkurencyjnej.

Brama inteligentna?

Czy opisane powyżej zagadnienia to szczyt możliwości rozwoju branży bram? Dziś przedsiębiorstwa rozwijają się w niespotykanym dotąd tempie. Odpowiadają za to cyfryzacja, usprawnienia logistyczne i zwiększająca się mobilność. Podobnie domy prywatne: coraz częściej stosujemy w nich technologiczne rozwiązania poprawiające komfort mieszkania.

Czy branża nadąża z tymi trendami? Czy odpowiada w innowacyjny sposób na aktualne potrzeby użytkowników? Czy rynek bram wciąż prężnie się rozwija, zaskakując nas coraz nowszymi pomysłami? Choć nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na te pytania, jedno jest pewne: w kwestii unowocześniania branży bram potrzebne jest systemowe podejście uwzględniające nie tylko zachowywanie dzisiejszych norm, ale także kreowanie standardów jutra.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ